کاغذ دیواری ضد زلزله
 
مهندسی عمران ومعماری
 
 
چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:14 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

محققان آلمانی موفق به طراحی و ساخت کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله شده‌اند که می‌تواند از تخریب و فرو ریختن دیوار در زمان وقوع زمین لرزه پیشگیری کند.

.

.

این کاغذ دیواری توسط چسب نرم و قابل انعطافی که از آب و دانه های پلی اورتان ساخته شده است، به دیوار اصلی متصل می‌شود.

لطفا ادامه مطلب را ببینید…

 

محققان مؤسسه تکنولوژی کارلسروهه آلمان با استفاده از الیاف شیشه‌ای با مقاومت بالا که به یکدیگر بافته شده اند، یک پوشش الاستیک بسیار قوی تولید کرده‌اند که می‌تواند انرژی ناشی از زلزله را به چهار جهت مختلف منتقل کرده و مانع از فرو ریختن دیوار شود.
این کاغذ دیواری توسط چسب نرم و قابل انعطافی که از آب و دانه های پلی اورتان ساخته شده است، به دیوار اصلی متصل می‌شود.
پس از نفوذ چسب بداخل دیوار و تبخیر آب موجود، دانه های پلی اورتان پوشش بسیار مستحکم روی دیوار ایجاد می کنند که باعث انتقال انرژی ناشی از زلزله به جهات مختلف می‌شود.
«موریتس اوربان» از محققان این مرکز تأکید می‌کند: کاغذ دیواری ضد زلزله در شبیه‌سازی زلزله مورد آزمایش قرار گرفته و به دلیل استفاده از این پوشش در دیوارهای خانه، ساختمان تخریب نشد.
تولید تجاری پوشش دیواری مقاوم در برابر زلزله از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.




درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش اومدین . امیدوارهستم با حمایت شما مهندسین محترم بتونم ازاین وبلاگ درجهت معرفی رشته مهندسی عمران ومعماری وارائه مطالب وتکنولوژی های روز دنیا موفق بوده ولحظات مفیدی از جستجو دراین وبلاگ تقدیم شما عزیزان کرده باشم. "اگر میخواهید به کوه اورست صعود کنید باید تیمی به عظمت کوه اورست داشته باشید(جان ماکسول)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی عمران ومعماری و آدرس civilir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 211
بازدید کل : 10541
تعداد مطالب : 101
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1