مهندسی عمران ومعماری
 
 
پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : کورُش نصیری

در این فیلم شاهده دستگاهی نوین در ضمینه ارماتور بندی سازه های بتن ارمه هستیم.

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:31 ::  نويسنده : کورُش نصیری

اژه نامه تخصصی ویژه مهندسی عمران Civildic

با بیش از ۱۶۰۰۰ لغت یکتای انگلیسی و ۲۶۰۰۰ معنی فارسی

قابلیت جستجوی فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی فقط با یک کلیک

کاملا هوشمند (نمایش و مشخص کننده نتایج به هنگام تایپ لغت)

سرعت بسیار بالای جستجوی لغات (مقیم در حافظه)

حجم بسیار پایین



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:14 ::  نويسنده : کورُش نصیری

گر از ارتفاع می ترسید به پایین نگاه نکنید از میان این پرتگاه مهندسین به یک حرکت عجیب دست می زنند ساخت طولانی ترین پل کمانه ای ساروجی در نیم کره ی غربی در هوای رقیق و بر فراز رودخانه کلرادو تمامی این کارها در ارتفاع ۲۷۵ متری از سطح روخانه انجام می شود.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:2 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 در این تاپیک به معرفی نرم افزاری کارامد برای رسم انواع نمودارهای برش و خم میپردازیم



پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 15:54 ::  نويسنده : کورُش نصیری

چکیده:

یکی از مشکلات اساسی که در اکثر سازه ها به چشم می خورد مشکل نم و رطوبت می باشد که در بعضی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به ساز ها و ساختمان وارد می نماید و یکی از راهکارهای مقابله با  ‎‎آن عایقکاری رطوبتی می باشد  .
در ایران با توجه به اقلیم و آب و هوا و نیز وجود منابع عظیم نفتی متداولترین عایق رطوبتی قیر و گونی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی این روش جای خود را به عایقهای پیش ساخته ( ایزو گام) داده است  .

اما با پیشرفت علوم ونیز گرانی مواد نفتی و قیر در بعضی مواقع عایقهای پیش یاخته نیز مقرون به صرفه نبوده و مهندسان را به آن داشت تا از مواد شیمیایی جهت عایق بندی سازه استفاده کنند که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت و کارایی بتواند با سایر عایقها رقابت کند  .
بعد از تحقیقات متعدد مهندسان موفق شدند که با استفاده از رزینهای اکریلاتی و استایرنی که با آب حل می شود ، عایق رطوبتی جدیدی بسازند که صورت یک لایه  mm 1 روی سطوح مورد نیاز اجرا میشود و انعطاف پذیر نیز می باشد . این مقاله به بررسی و مطالعه عایق جدید و مقایسه آن با سایر عایقهای رطوبتی می پردازد  .



ادامه مطلب ...


دلایل استفاده از صفحه کف ستونی و بولت:

ستونهای یک ساختمان اسکلت فلزی ، نقش انتقال دهنده بارهای وارد شده را به فنداسیون (به صورت نیروی فشاری ، کششی ، برشی یا لنگر خمشی) به عهده دارند. در این میان ، ستون فلزی با صفحه ای  فلزی که از یک سو با ستون و از سوی دیگر با بتن درگیر شده است روی فنداسیون قرار می گیرد. توجه به اینکه ستون فلزی به علت مقاومت بسیار زیاد تنشهای بزرگی را تحمل می کند و بتن قابلیت تحمل این تنشها را ندارد ؛ بنابراین صفحه ستون واسطه ای است که ضمن افزایش سطح تماس ستون با پی ، سبب می گردد توزیع نیروهای ستون در خد قابل تحمل برای بتن باشد. کار اتصال صفحه زیر ستونی با بتن بوسیله میله مهار (بولت Bolt) صورت می گیرد و برای ایجاد اتصال ، انتهای آن را خم می کنیم و مقدار طول بولت را محاسبه تعیین می کند. تعداد بولت ها بسته به نوع کار از دو عدد به بالا تغییر می کند ، حداقل قطر این میله های مهاری میلگرد نمره ۲۰ است ؛ در حالی که صفحه تنها فشار را تحمل می کنر ، بولت نقش عمده ای ندارد و تنها پایه را در محل خود ثابت نگه می دارد . نکته مهم هنگام نصب ستون بر روی صفحه تقسیم فشار این است که حتما انتهای ستون سنگ خورده و صاف باشد تا تمام نقاط مقطع ستون بر روی صفحه بیس پلیت بنشیند و عمل انتقال نیرو بخوبی انجام پذیرد . از آنجا که علاوه بر فشار ، لنگر نیز بر صفحه زیر ستونی وارد می شود ، طول بولت باید به اندازه ای باشد که کشش وارد شده را تحمل  نماید که این امر با محاسبه تعیین خواهد شد.




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:40 ::  نويسنده : کورُش نصیری

سرفصل های کنکور کارشناسی ارشد عمران

..زبان تخصصی
.. ریاضیات
.. مقاومت مصالح
.. تحلیل سازه ها
.. مکانیک خاک
.. مکانیک سیالات

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:38 ::  نويسنده : کورُش نصیری

مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای است از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الرعایه در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان؛ که به منظور تامین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی تهیه شده است.

مباحث بیست گانه

مقررات ملی ساختمان در قالب بیست جلد کتاب که هر جلد مربوط به یک مبحث خاص می‌باشد منتشر شده است. مباحث عبارتند از:

برای دانلود مباحث ادامه مطلب را ببینید.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:36 ::  نويسنده : کورُش نصیری

هدف مقاله حاضر, بیان تاثیر تاخیر بتن ریزى بر مقاومت فشارى بتن است. مسافت هاى طولانى حمل بتن موجب می شود که بتن مدتى پس از ساخت و اختلاط, در قالب ریخته شود. (این مساله در مورد بتنى که قبلا در کارگاه ساخته شده و بدلیل صرف جویی از آن استفاده می شود , نیز صادق است.) در این مطالعه آزمایشى تعیین مقاومت فشارى براى نمونه هایى که با ۰٫۵ , ۱ , ۲ و ۳ ساعت تاخیر زمانى بتن ریزى مى شوند انجام می گردد.
در پایان نتایج آزمایش با مقاومت طراحى و نیز مقاومت نمونه مبنا که با تاخیر زمانى صفر در قالب ریخته می شود مقایسه میگردد و چینن نتیجه گیرى می شود که میزان تاثیر دیرکرد زمانى, به مقاومت بتن و میزان دیرکرد بستگى دارد و بیشترین دیرکرد مجاز, متناسب با مقاومت بتن, بین یک تا دو ساعت است.

مقدمه
یکى از مشکلات حمل و نقل بتن فاصله زیاد کارخانه هاى بتن سازى ازکارگاههاى ساختمانى است . این مساله در شهرهایی که به دلیل فقدان یا کمبود کارخانه هاى بتن سازى مجبورند بتن را از کارخانه هاى واقع در شهرهاى مجاور وارد نمایند باعث میشود که بتن ساخته شده در هنگام حمل و نقل , زمان زیادى را در راه باشد.
در مسافتهاى طولانى حمل بتن , هیدراسیون سیمان و در نتیجه گیرش بتن , ممکن است در داخل بتونیر آغاز شود و در هنگام ریختن بتن در محل استفاده , کیفیت و در نتیجه مقاومت و روانى آن در حد مطلوب نباشد.
مشکل دیگر , استفاده از بتنى میباشد که از روز قبل به جاى مانده است . بتنی که هر روز ساخته میشود ممکن است تماماً در همان روز مصرف نگردد و مقدارى از ان به عنوان مازاد باقى بماند که اگر تمهیداتى براى تاخیرگیرش بتن اندیشیده شود میتوان از آن در روز بعد نیز استفاده نمود.
استانداردهای ASTM C-94 در مورد بتن اماده و ASTM C-685 براى بتن سازى با اختلاط دائمى , در مورد اثر دیرکرد بتن ریزى بر مقاومت آن بحثى نمیکنند. اخیراً در امریکا مطالعات عملى بر روى موادى اغاز شده که نوعى از ان باعث توقف کیرش بتن میشود وگیرش مجدد بتن پس از افزودن نوع دیگرى از ان مواد اغاز میگردد.
در ایران مواردى از افزودن بى رویه مقادیر آب و سیمان به عنوان راه حلهاى براى مقابله با کاهش روانى و مقاومت بتن مثاهده میشود.
در مقاله حاضر , اثر دیرکرد بتن ریزى بر مقاومت فشارى بتن , با تاخیرات زمانى نیم تا سه ساعت پس از ساخت بتن , طى آزمایشهاى مورد بررسى قرار میگیرد.

 

ادامه مطلب را بخوانید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:33 ::  نويسنده : کورُش نصیری

لایتراکان Litracon Light Transmiting Concrete

ادامه مطلب را بخوانید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : کورُش نصیری

مواد شیمیایی کریستالی مقاومت بتن را بهبود بخشیده , هزینه های نگهداری را پایین آورده و دوره استفاده از بنا ر ا افزایش می دهند.

از پی , کف طبقات و پانل های پیش ساخته خارجی تا بناهای آبی و زیربناهای شهری , بتن یکی از عمومی ترین مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز می باشد. هرچند از ترکیب دانه های سنگی , سیمان و آب ناشی می شود, ولی اغلب مستعد خرابی با نفوذ آب و ترکیبات شیمیایی می باشد.
این تاثیرات مخرب را می توان با استفاده از فناوری ضد آب کردن کریستالی دور کرده و پایایی و دوام ساختار بتنی را بهبود بخشیده و با این وسیله هزینه های نگهداری دردراز مدت را کاهش داد. این مقاله چگونگی اجرای یک سطح عالی را با مخلوط های بتن , مواد و ترکیبات سبک توضیح داده و چگونگی اقتصادی بودن این روش را به طراحان حرفه ای نشان میدهد.
ادامه مطلب را بخوانید …


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:30 ::  نويسنده : کورُش نصیری

امروز مجموعه ای ارزشمند از آزمایش های مکانیک خاک را برای شما دوستان آماده کرده ام که شامل یک فایل با فرمت ورد از تمام آزمایش ها و چندین فایل پاورپوینت است که به تفکیک آزمایش ها را شرح داده است برای دانلود این مجموعه در ادامه مطلب لینک دانلود قرار گرفته است.

آزمایشگاه مکانیک خاک




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:28 ::  نويسنده : کورُش نصیری

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطلبی درباره چگونگی گودبرداری ایمن و بدون خطر، تلفات و خسارات برای همسایگان و کارگران منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

اندازه کوچک قطعات زمین و فاصله عرضی صفر ساختمان‌ها از یکدیگر در بسیاری از نقاط تهران باعث شده  گودبرداری امری دلهره‌آور و نگران کننده برای مالکان ساختمان‌ها و همسایگان شود.

در سال‌های اخیر با افزایش تراکم و تعداد طبقات و نیاز به تأمین پارکینگ و سایر سطوح خدماتی در ساختمان‌ها، عمق گودبرداری  نیز بیشتر شده است. اما در بیشتر موارد از همان روش‌های سنتی که در گود‌های کم عمق گذشته استفاده می‌شود. متأسفانه بسیاری هنوز فکر می‌کنند که به کارگیری تمهیدات ایمنی لازم در گودبرداری هزینه و زمان بیهوده‌ای را به کار تحمیل می‌کند، در حالیکه گودبرداری اصولاً جزو کارهای پیچیده و بسیار خطرناک مهندسی محسوب می‌شود و به ویژه در گودهای با عمق زیادتر نیازمند بررسی‌های همه جانبه، دقت و نظارت و در نهایت صرف وقت و هزینه قابل ملاحظه‌ای است تا جان و مال مردم از این طریق به خطر نیافتد. با این حال عدم آشنایی به اصول فنی، سهل‌انگاری و یا سودجویی غیرمسئولانه منجر به ایجاد حادثه می‌شود.

در ادامه نشانه‌های یک گودبرداری سالم و یا خطرناک را می‌خوانید:



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:27 ::  نويسنده : کورُش نصیری

این فایل با فرمت PDF بوده و به حجم ۲٫۷ مگابایت می باشد. برای دانلود ادامه مطلب را کلیک کنید.




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:25 ::  نويسنده : کورُش نصیری

جزوه دیگری که بسیار کاربردی هم هست بصورت فایل پاورپوینت برای درس ریاضی عمومی ۲ آماده شده است که در ادامه به دانلود آن مشغول شوید.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:25 ::  نويسنده : کورُش نصیری

گزارش کار آزمایشگاه مقاومت مصالح

شامل آزمایشهای :
۱-آزمایش برش
۲-آزمایش پیچش
۳-آزمایش خمش
۴-آزمایش خیز
۵-آزمایش سختی برینل
۶-آزمایش سختی راکول
۷-آزمایش ضربه شارپی
۸-آزمایش فشار
۹-آزمایش کشش
۱۰-آزمایش مرکز برش

برای دانلود گزارشکار ادامه مطلب را ببینید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:22 ::  نويسنده : کورُش نصیری
مقدمه
همانطور که می‌دانیم امروزه صنعت بتن نقش بسیار مهمی در ساخت و سازهای جوامع بشری ایفا می‌کند و یکی از عوامل بسیار مؤثر در سازه‌های بتنی در جهان است. در این راستا انجمن سیمان پرتلند (PCA) تحقیقاتی را به منظور استفاده از بتن در دیگر پروژه‌ها آغاز نموده؛ پس از آزمایشات و تحقیقات فراوان موفق شد به راه حل بسیار خوبی به نام بتن اسفنجی (بتن تراوا ) دست یابد. بتن اسفنجی که حاصل این دست رنج بود، توانست تحولات زیادی را در محوطه سازی‌های شهر‌های اروپا و آمریکا ایجاد کند. البته این نوع بتن هنوز در ایران جا نیفتاده، ولی امید است با تلاش مسئولین ادارات، مهندسین و متخصصین فن این بتن به منظور حفظ بیشتر محیط زیست و مقرون به صرفه بودن مورد استفاده در پروژه‌های کشورمان نیز قرار بگیرد.

لطفا ادامه مطلب را ببینید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:18 ::  نويسنده : کورُش نصیری

‌مقدمه
در سال‌های اخیر شناخت از رفتار سازه‌ها و برآورد نیروهای وارد بر آنها به خصوص در هنگام زلزله از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است. جامعه مهندسی کشور ما نیز در بخش مشاوره (طراحی سازه ها) از این خوان دانش به مدد حضور آیین نامه‌های طراحی به روز و ابزارهای قدرتمند نرم‌افزاری وارداتی،  بهره‌مند شده است. این موضوع در مراحل اول و دوم مطالعات طراحی به خوبی رخنمون داشته اما در  اجرا متاسفانه فاصله قابل توجهی میان دانش نیروهای بخش طراحی با دانش نیروهای فنی دستگاه های نظارتی و پیمانکاران به وجود آمده که خود عامل مهمی در برآورده نشدن کیفیت مناسب در هنگام اجرای سازه‌ها شده است. البته این نکته نیز دور از ذهن نماند که گاهی اوقات نیز فاصله مذکور به طور معکوس و به دلیل عدم آگاهی بخش طراحی از روش‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنعت ساخت و ساز به طرح‌هایی با قابلیت های اجرایی پایین ختم گردیده است.

http://www.archnewsnow.com/features/images/Feature0225_03x.jpg

ادامه مطلب را بخوانید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:17 ::  نويسنده : کورُش نصیری

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:12 ::  نويسنده : کورُش نصیری

هلیکس در سنگاپور

پل

بقیه تصاویر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:11 ::  نويسنده : کورُش نصیری

با توجه به درخواست شما عزیزان، اینبار یک نقشه با تمام جزئیاتش رو براتون آماده کردم.که توسط مهندس استیلا طراحی شده.

.

این مجموعه شامل:

  • پلان پیلوت
  • پلان طبقه همکف
  • پلان تیپ طبقات
  • پلان معماری
  • پلان شیب بندی
  • پلان موقعییت
  • نما
  • و دو برش

با زیر بنایی در حدود ۲m 325 که به ۴ واحد تقسیم شده است.

دانلود نقشه

حجم: ۳۵۱kb



پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:9 ::  نويسنده : کورُش نصیری

نقشه های اجرایی یک استخر زیبا که در همدان اجرا شده  و بسیار کم حجم (حدود ۱٫۵۳mb) می باشد، شامل:

  • پلان های طبقه اول و دوم
  • پلان فنداسیون
  • سایت پلان
  • نماهای مختلف
  • دیتیل های اجرایی
  • و …

دانلود نقشه



۱٫ برای اندازه گیری عملیات خاکی در متره و برآورد از واحد متر مکعب استفاده می شود.
۲٫ آجر خطائی ، آجری است که در اندازهای ۵×۲۵×۲۵ سانتیمتر در ساختمانهای قدیمی برای فرش کف حیاط و غیره بکار می رفت.
۳٫ چنانچه لازم باشد در امتداد دیواری با ارتفاع زیاد که در حال ساختن آن هستیم بعدا دیوار دیگری ساخته شود باید لاریز انجام دهیم.

لطفا ادامه مطلب را ببینید …



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:46 ::  نويسنده : کورُش نصیری

دانلود کتاب راهنمای اتصالات در ساختمان های فولادی
مرجعی بسیار مفید برای اتصالات ساختمانهای فولادی که در زیر سرفصل های آن آمده است و پس از آن در ادامه میتوانید دانلود کنید.

  • آشنایی با جوشکاری و علائم جوشکاری
  • واکنش تکیه گاهی تیرهای ساده
  • واکنشهای تکیه گاهی تیرهای دوسرگیردار
  • جداول مقاومت برشی نبشی های جان
  • اتصال ساده تیر توسط نبشی های جان
  • اتصال ساده تیر توسط نشیمن تقویت نشده (انعطاف پذیر) تقویت شده
  • اتصال گیردار تیر به ستون (تیرهای تک)
  • اتصال گیردار تیر به ستون (تیرهای زوج)
  • اتصال خورجینی تیر به ستون
  • اتصال عرضی دو تیر موازی
  • وصله تیرها با ورق جان و بال
  • وصله مستقیم تیرها
  • نعل درگاهیها
  • جزئیات مهار دیوارهای غیر باربر با مصالح بنایی به ستونهای فلزی
  • اتصال تیرهای پیشانی یکسره به انتهای تیر اصلی
  • جزئیات ساخت تیرهای پله در محل خمها
  • اتصال تیرکنسول شده از تیر اصلی با استفاده از صفحه اتصال و تیر پشت بند
  • تیرهای لانه زنبوری
  • محاسبه اعضای قطری یکپارچه کننده سقف های طاق ضربی
  • اتصال تیپ طاق ضربی بر روی کلاف بتنی
  • اتصال تیپ طاق ضربی در داخل کلاف بتنی سقف
  • جزئیات تیپ سقف تیرچه بلوک درساختمانهای فلزی
  • جداول و منحنی های طرح سقف تیرچه بلوک
  • جزئیات تیپ کف ستونها
  • وصله ستونهای مرکب
  • جزئیات تیپ بستهای ستونها
  • جزئیات اتصال بادبندها
  • جداول مشخصات هندسی نیمرخها و روابط استاتیکی

دانلود کتاب




پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:43 ::  نويسنده : کورُش نصیری

تزریق (Grouting)

تزریق فرایندی است که در آن سیمان و یا ماده مناسبی با فشار به داخل یک سازند سنگی و از طریق گمانه های حفاری شده به منظور بهسازی ترکها و شکستگی های موجود وارد میگردد.

اهداف تزریق :

۱) افزایش مقاومت زمین یا توده سنگ

۲) مسدود کردن جریان آب در توده سنگ

۳) تامین هر دو مورد فوق در یک زمان

فرستنده: مهندس رضا حیدری

دانلود فایل



پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:41 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

استخر به مجموعه ای از ابنیه، لوازم، تجهیزات و امکانات اطلاق می شود که با هدف : آبتنی کردن، شنا کردن، شیرجه زدن، آموزش شنا و دیگر مقاصد تفریحی ایجاد شده است. ابنیه این مجموعه ، از وسایل و مواد معمول بنایی نظیر : سیمان، آجر، فلز و سایر مواد غیر قابل نفوذ و مقاوم ساخته شده است که می توان آن را به صورت خصوصی مسکونی و یا عمومی طراحی و اجرا نمود استخرهای شنا برحسب نوع فعالیت آموزشی، تمرینی، مسابقه ای، تفریحی و یا درمانی) تقسیم بندی شده و بر همین اساس دارای ویژگی هایی خواهند بود که باید از ابتدای برنامه ریزی و طراحی مدنظر قرار گیرد.

.

 

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید…



ادامه مطلب ...


دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 20:45 ::  نويسنده : کورُش نصیری

دانشمندان دانشگاه ميشيگان گونه جديدي از بتن مسلح با الياف ساخته‌اند كه از بتن عادي 40 درصد سبك‌تر و در برابر ترك خوردن 500 بار مقاوم‌تر است.این بتن جديد كه "كامپوزيت سيماني مهندسي"، ناميده شده ، به دليل عمر طولاني در دراز مدت از بتن معمولي ارزان‌تر است



ادامه مطلب ...


دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:43 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

كاربرد مواد نانو در ساختمان

 

فناوری نانو در صنایع ساختمان هم نقش بسزایی دارد، در این راستا بیشترین سهم را صنایع فولاد، شیشه وبتن ایفا می کنند. کاربرد نانو ذرات در صنعت ساختمان که مهمترین آن ها نانولوله های کربنی(CNT  (و دی اکسید تیتانیوم(TiO2) هستند، عموما" در سازه های اصلی باعث افزایش خواص مکانیکی نمونه ها شده و در بخش نازک کاری نیز کاربرد نانو پوشش ها در نمای داخلی وخارجی ساختمان ها نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست. نانو پوشش ها ی ساختمان ضمن اینکه باعث دفع آب شده وجذب کثیفی را به حداقل می رسانند، نمای ساختمان را در مقابل اشعهUV  مقاوم می سازند. این نانو پوشش ها در سطوحی از جمله؛ سیمان، آجر، سفال،  سنگ معمولی، کاشی ، مرمر، چوب، سرامیک، شیشه، فولاد وبتن به کار می روند. ساخت بتن تقویت شده، خود تعمیر کننده و خود تمیز شونده، شیشه های خود تمیز شونده، مقاوم در برابر آتش وکنترل کننده انرژی ودر نتیجه صرفه جویی درمصرف انرژی، استفاده از رنگ های حاصل ازعلم نانوکه باعث عدم نفوذ باکتری ها به ساختمان های اداری، مسکونی، بیمارستان هاوغیره شده وبه آنهاعمری طولانی، محیطی عاری از باکتری و ماهیتی غیر قابل کثیف شدن وفرسودگی می بخشند نیز از دیگر کاربردهای مهم فناوری نانو در صنعت ساختمان است. بدین ترتیب به راحتی می توان تشخیص داد که ما با دنیای تازه ای به نام فناوری نانو روبروهستیم. متخصصان علم نانو براین باورند که بعد از تولید ماشین های بخار، موتور وتوسعه IT ، فناوری این علم افق های تازه ای رابه دنیای انسان ها بازخواهد کرد. فناوری نانو، قادراست مواد را تا اندازه ای کوچک کند که با دوباره سازی آن ها بتوان مواد وفنآوری های جدیدی را به دنیا عرضه نمود.
برای مثال، گل رس وسرامیک را می توان به ابعاد نانو درآورده وبه صورت پودر با نانو پلیمرها مخلوط کرده ودر محیطی خنثی مصالحی سخت ومقاوم را که نمونه آن تا به حال دیده نشده بوجود آورد.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 19:50 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 


 زبان عمومی و تخصصی :

تعداد سئوالات این درس در آزمون ۳۰ سئوال می‌باشد. همان‌طور که از نام درس پیداست، تعدادی از سئوالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی مهندسی عمران می‌باشد. بدون تردید …



ادامه مطلب ...


دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : کورُش نصیری

فایل تبدیل شده از فرمت پاورپوینت به فرمت فلش (swf)

به حجم ۴٫۸ مگابایت

در فرمت فشرده (rar)

 برای دانلود ادامه مطلب را ببینید …



ادامه مطلب ...


دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:7 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

سنجش اسلامپ بتن (به انگلیسی: Concrete slump test)‏ آزمایشی است که در آن مقدار روان بودن بتن (شل بودن یا سفت بودن آن) تعیین می‌شود. این سنجش از سری سنجش‌های بتن تر (در مقابل سنجش بتن خشک) می‌باشد. این آزمایش معمولا با نام‌های مخروط بتن و یا روانی اولیه بتن شناخته می‌شود
انجام این آزمایش به این صورت است که ابتدا مخروط اسلامپ بر روی سینی مربوطه و در محل خود مستقر می‌شود. سپس با یک بیلچه‌ی دستی اقدام به پرکردن مخروط می‌شود. این عمل در سه مرحله و هر مرحله با ۲۵ بار کوبش بتن (جهت فشرده‌سازی) انجام می‌شود. پس از اتمام سه مرحله‌ی فوق و پرشدن مخروط، با یک خط‌کش فلزی و یا هر نوع وسیله ممکن، سطح بتن را صاف کرده تا با لبه‌ی قاعده بالایی در یک تراز قرار گیرد. پس از برداشت مخروط بتن مقداری افت خواهد کرد، به وسیله خط‌کش این مقدار افت را اندازه می‌گیریم، عدد به دست آمده همان مقدار اسلامپ بتن است که معمولا به سانتی‌متر بیان می‌شود
 

شما در اين فيلم 3دقيقه اي با آزمايش اسلامپ بتن آشنا خواهيد شد

 





ادامه مطلب ...


یک شنبه 8 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 18:11 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

دانشجویان علاقمند ،مستعد وواجد شرایط میتوانند باعضویت دراین باشگاه علاوه براستفاده از تسهیلات وامکانات متعدد باشگاه به انجام طرح های پژوهشی و ثبت مقالات معتبر درزمینه های مختلف بپردازند.

 

شرایط ولینک باشگاه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:26 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

مفهوم پیش تنیدگی :

 پیش تنیدگی عبارت است از ایجاد یک تنش ثابت و دائمی ( Prestress ) در یک عضو بتنی به نحو دلخواه و به اندازه لازم ، به طوریکه در اثر این تنش ، مقداری از تنش های ناشی از بارهای مرده و زنده در این عضو خنثی شده و در نتیجه مقاومت باربری آن افزایش پیدا می کند .

هدف اصلی از پیش تنیده کردن یک عضو بتنی ، محدود کردن تنش های کششی و ترک های ناشی از لنگر خمشی ، تحت تاثیر بارهای وارده در آن عضو می باشد .

بتن جسمی است مقاوم در مقابل فشار ، ولیکن مقاومت آن در مقابل کشش بسیار کم می باشد ، بنابراین می توان با وارد کردن فشار به بتن ، کشش ایجاد شده در اثر بار مرده و زنده را در عضو بتنی تقلیل و در نتیجه مقاومت آن را افزایش داد .

لطفا ادامه مطلب را ببینید…



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:14 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

محققان آلمانی موفق به طراحی و ساخت کاغذ دیواری مقاوم در برابر زلزله شده‌اند که می‌تواند از تخریب و فرو ریختن دیوار در زمان وقوع زمین لرزه پیشگیری کند.

.

.

این کاغذ دیواری توسط چسب نرم و قابل انعطافی که از آب و دانه های پلی اورتان ساخته شده است، به دیوار اصلی متصل می‌شود.

لطفا ادامه مطلب را ببینید…



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

دهها سال است که صنعت ساختمان سازی درکشورهای پیشرفته د نیا از حالت سنتی خارج گردیده و روند صنعتی بخودگرفته است ، و سعی گردیده که خصوصیات سبکی ،مقاومت ، یکپارچگی ، عایق بودن ، سرعتدر نصب ، سهولت در اجرا و . . . رادرمصالح مصرفی بکار گرفته شود.

کشور پهناور ایران با دارا بودن شرایط اقلیمی ،اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی خاص و بالا خص قرار داشتن اکثر نقاط کشور در کمربند زلزله خیز جهانی ( واتفاقات چند ساله اخیر ) و کمبود شدید مسکن بواسطه رشد جمعیتکشور و جوان بودن بافت جمعیت ایران ، لازم و واجب است که ما هم از مصالح بهینه شدهو سیستم صنعتی تولید مسکن استفاده نمائیم .

بیش از چهل سال است که استفاده از پانلهای سه بعدی در کشورهای صنعتی متداول گردیده و در دهه ۵۰ درایران نیز مطرح گردید که بدلائلی تا اواسط دهه ۷۰ پیشرفت زیادی نداشته است . اما اخیرا توجه زیادی به آن شده است . و سازمان محترم زمین و مسکن هم در سالهای ۸۰ و۱۳۸۱با انتشار دو جلد دفتر چه راهنما و مشخصات فنی پانلهای سه بعدی در راه شناساندن آن سعی زیادی نموده است .

پانلهای سه بعدی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

سیستم صفحات ساندویچی

برای دانلود ادامه مطلب را ببینید



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 16:4 ::  نويسنده : کورُش نصیری

این بسته که توسط آقای مهندس صنعتی نیا آماده شده شامل: یک فایل پروژه در قالب Word و یک فایل آموزش بارگذاری در قالب PowerPoint هست. این بسته ی واقعا کامل برای دانشجویان در دروس بارگذاری و پروژه های فولاد و بتن بسیار کاربردی می باشد.

.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 15:49 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

 

اثرهای پی-دلتا در هر طبقه به دلیل برون محوری بارهای ثقلی طبقات بالای طبقه i (طبقه مورد نظر) که نیروی P نامیده می‌شود, ایجاد می‌گردند…



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 18:24 ::  نويسنده : کورُش نصیری

 

 

طراحی شمع ها هم جنبه های هنری دارد و هم جنبه های علمی. هنر طراحی در انتخاب مناسب ترین نوع شمع و روش نصب آن با توجه به شرایط بار گذاری و ساختگاهی است. جنبه های علمی طراحی شمع به پیش بینی و تخمین درست عملکرد شمع مستقر در خاک در حین نصب و بار گذاری دوران بهره برداری کمک می کند. این عملکرد بطور مؤثر بستگی به روش نصب شمع بستگی داشته و به تنهایی نمی تواند توسط خصوصیات فیزیکی شمع و مشخصات خاک دست نخورده پیش بینی شود.

 



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش اومدین . امیدوارهستم با حمایت شما مهندسین محترم بتونم ازاین وبلاگ درجهت معرفی رشته مهندسی عمران ومعماری وارائه مطالب وتکنولوژی های روز دنیا موفق بوده ولحظات مفیدی از جستجو دراین وبلاگ تقدیم شما عزیزان کرده باشم. "اگر میخواهید به کوه اورست صعود کنید باید تیمی به عظمت کوه اورست داشته باشید(جان ماکسول)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی عمران ومعماری و آدرس civilir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 10328
تعداد مطالب : 101
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1